Vonzáskörzet analízis
Legsikeresebb természetesen csak az lehet, aki versenytársai ismeretén túl tisztában van saját üzleteinek, telephelyének vonzáskörzeti jellemzőivel.
A legtöbb kereskedelmi, kiskereskedelmi vállalat előszeretettel alkalmazza az irányítószámos megkérdezésen alapuló területi forgalmi elemzéseket.
Ennél mélyebb analízis lehetséges, ha ismeri ügyfelei, vásárlói pontos címét. A Mapinfo szoftverrel a címek alapján geokódolt, pontszerű adatok könnyen és gyorsan aggregálhatóak bármely területi szintre, így Ön mikrogazdasági analíziseket is végezhet.
Mekkora az aránya adott területről érkező forgalomnak? Több vagy esetleg kevesebb forgalomra számított? Adott településen van-e az üzletei által kevésbé lefedett terület? Visszaesett a forgalma, mivel a vonzáskörzetében nyitott egy új versenytárs? Vajon honnan csábította el addigi vevőit?
Megtudhatja, ha alkalmazza a vonzáskörzet elemzésekben rejlő szerteágazó lehetőségeket!