Más szóval üzleti térinformatika, térképi alapú üzleti elemzések, angolul location intelligence (LI), de sokan hívják geo-targetingnek, geo-lokációs elemzésnek is. Minden olyan elemzés geomarketing elemzés, melynek célja a földrajzi elhelyezkedésből nyerhető előnyök vagy éppen az azokból származó és elkerülendő hátrányok kiemelése, az üzleti és geostatisztikai adatok közötti összefüggések megtalálása. Mindezt térképen ábrázoljuk, vizualizáljuk a könnyebb értelmezés és további felhasználás pl. marketing akcióterületek, demográfiai célcsoportok vagy új telephelyek kijelölése, döntéshozás érdekében.

Világörökség védőövezetébe tartozó kiskereskedelmi üzletek és a jövedelem megoszlása:
City_joved_Unesco_stores

A MapInfo alapú üzleti térinformatika több mint 20 éves múlttal rendelkező szabványmegoldás, mely az USA-ból származik, forgalmazója az amerikai Pitney Bowes. Napjainkban több száz cég használja világszerte, – úgy, mint például a Peugeot Citroen, Bank of America, Telenor Pakistan, vagy a KFC. Különlegesség, hogy a facebook helymeghatározó szolgáltatása is MapInfo alapú motorral működik.

Magyarországon a Pitney Bowes kizárólagos partnereként a VARINEX Zrt. segít Önnek abban, hogy a fenti példákhoz hasonló módszerekkel hatékonyabbá tegye üzletmenetét. Cégünk alaptechnológiát, szaktudást, valamint térképeket és adatokat biztosít a hatékony geomarketing elemzésekhez.

IPARÁGAK – gyakori példák geomarketingre a kereskedelem és értékesítés területéről:

Élelmiszer kiskereskedelem
Élelmiszer gyártók és forgalmazók
Étteremláncok, kávézók
Barkács- és bútor kiskereskedelem
Drogériák, illatszer kereskedelem
Gyógyszeripar
Dohányipar
Építő- és feldolgozóipar
Turizmus, szálloda- és vendéglátóipar
Ingatlan adásvétel