A barkácspiaci láncoknak a jelenlegi kiélezett piaci helyzetben ? vasárnapi zárvatartás, éledező lakáspiac, online kereskedelem elindulása – még inkább előtérbe szükséges helyezniük a költséghatékonyság szempontját.

A térképes alapú elemzések ehhez segítik hozzá a marketing, – és üzletfejlesztési vezetőket azzal, hogy csak a legszükségesebb települések kapjanak akciós kiadványt. Az áruházak vonzáskörzetének megismerése után megállapítható, hogy a forgalmi változásokat, ingadozásokat egy új versenytárs nyitása vagy már meglévő versenytárs marketing akciója okozta-e? Fogyasztási adatbázisaink segítségével pedig leszűrhető, hogy az adott településen mekkora összegeket fordítottak a barkács,- bútor, – és kerti termékekre, mely összehasonlítható például a vállalat forgalmi mutatóival, vagy akár az ingatlanpiaci helyzettel is.

A jövőt tekintve újdonságként hathat a kisméretű barkács,- és bútor üzletek nyitása. Egyrészt költséghatékonyabb fenntartás miatt, másészt a területileg jobb lefedettséget biztosító üzlethálózatban való gondolkodás. a jelenlegi bolthálózat, a versenytársak és az aktuális forgalmi mutatók kiértékelésével a még lefedetlen települések számára lehet megtalálni a legoptimálisabb telephelyet.